Aşılama

KEDİ VE KÖPEK AŞI TAKVİMİ
Kedi ve köpek aşıları,  genç evcil hayvanlarda olgunlaşmamış olan bağışıklık sistemini korur ve bu nedenle aşı programı, hem kedilerde hem de köpeklerde oldukça sürekli dozlarla optimize edilmelidir.
Evcil hayvanlarının aşı ve klinik programını iyi takip eden sahipleri olduğu gibi, bu takvimin talep ettiği masraflardan tasarruf etmeye çalışan başkaları da var. Ne yazık ki, evcil hayvanlarını aşılaması gereken aşıları bile bilmeyen birçok kişi olacak, böylece köpekler ve kediler tüm yaşamlarını potansiyel hastalıklara ve acılara maruz kalacaklar.
Bununla birlikte, evcil hayvanların sağlıklı kontrolünün, potansiyel bir hastalığın tedavisinden her zaman çok daha ucuz olacağı unutulmamalıdır, bu da evcil hayvanınızın acı çekeceği ve kalıcı sonuçlara maruz kalacağı anlamı taşır. (örneğin, köpeklerde distemper ile).

KÖPEKLER
Bazı veterinerler yavrularda çok amaçlı aşılar kullanmayı tercih ederler, ancak iki hastalık için aşılarla başlamayı ve üç haftada bir  yeniden aşılamayı ve ardından yılda bir kez ve ömür boyu devam etmeyi tercih ediyoruz.
Köpekte ilk kuduz aşısı, 3 aylık yaşamdan uygulanmalıdır. İkinci doz, ilk dozun uygulanmasından 30 gün sonra verilmeli ve daha sonra prosedürü yıllık olarak tekrarlanmalıdır.

KEDİLER
Bu arada kediler, haşere ve kuduz aşısı için aynı programı takip ederler.
Ek olarak, kediler 9, 12, 15 ve 18 haftada üçlü kedi aşıları (esas olarak solunum semptomları olan panleukopenia, rinotrasheitis ve calicivirus’dan korur) ve kedi lösemisi ile aşılanmalıdır. Her zaman olduğu gibi, onları her yıl takip etmek zorundasınız.

İdeal olarak, lösemiye karşı aşılamadan önce, hastanın hastalığın taşıyıcısı olmadığını göstermek için bir test yapılmalıdır; Zaten enfekte olmuşsa, tedaviye hızlı bir şekilde başlanmalıdır.